VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

fredag 1 maj 2009

Sköna maj välkommen!

Idag har det varit en riktigt härlig dag. Soligt och skönt. Har nästan bara latat mig idag. Var ner till Hagfors en sväng på förmiddagen och köpte lite godis. Det enda vettiga jag gjort idag är att laga mat. Det blev Fiskbullar a la Annica. Låter kanske tråkigt men ack så gott. Så här gör jag:
Ta en burk fiskbullar i buljon.
Häll av buljongen i en skål.
Ha i lite margarin i grytan och töm i fiskbullarna när det är börjar smälta.
Lägg i skivade tomater och töm på buljongen.
Krydda med citronpeppar, salt och ev lite curry.
Häll på grädde och massor av dill.
Låt småputtra ca 5 minuter.
Smakar kalas med potatis, rivna mörötter och frysta gröna ärter som fått tina.
Smaklig måltid!
Nu ska jag ta mig en kvällsmacka och kolla lite på TV. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar