VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

onsdag 13 maj 2009

Födelsedag

Ja då var man ett år äldre då, fast egentligen slutade jag fylla år för länge sedan.
Dagen började med att Maggan och Ronja kom ner vid halv 9 tiden för att följa med in till storstan. De sjöng "ja må du leva" och ställe ett fat med en jättefin tårta på bordet. De är väl för gulliga i alla fall. Vi reste som sagt till storstan och uträttade de sedvanliga onsdagsbestyren. Hämta svärmors medicin, handla till henne samt veckohandla till mig själv.
Var hemma strax före 13:00. Åkte upp till stallet och tarjade lite häst med Suzanne. Hon hade redan mockat när jag komm dit. Jätteskönt. Tack Suzanne.
Fixade mat makaroner och köttfärssås innan vi drog till Valhall för att kolla på Kevin när han spelade sin livs första fotbollsmatch. Han var superduktig. Måste vara naturbegåvning. Han spelade back. Gjorde många snygga räddningar.
När vi kom hem blev det kaffe och tårta så klart. Andreas, Maria och Marias föräldrar Lennart och Bibbi kom ner och firade mig. Jag fick två jättefina indianer. En att ha på väggen från Maggan och en byst av en indian av min kära sambo och Ronja. Jag samlar på allt som har med indianer att göra. Jag tycker de är vackra och lite mystiska.
Nu ska jag sluta blogga för idag innan jag somnar vid tangentbordet. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar