VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

fredag 15 maj 2009

Slut på lidandet

Idag har varit en tung dag. Nelly är fått resa till Trapalanda. Jag tror faktiskt att hon förstod att hon skulle slippa plågorna. När jag hämtade henne i hagen kom hon raka vägen fram och nästa trädde huvudet i grimman själv. Det har hon inte gjort den sista tiden. Hon har snarare backat undan. Det kändes i all bedrövelse ganska skönt. Det gjorde det lättare att säga "hej då" och be henne hälsa till alla andra våra trotjänare som redan rest till Trapalanda. Hon fick dö hemma på gården med munnen full av grönt härligt gräs. Kan knappast bli värdigare.
Nu ska jag ladda batterierna och landa innan det blir någon ny häst. Det blir en på foder till att börja med så får vi se sen. Känns för tidigt ännu.
I morgon åker Suzanne och isisarna till Torsby. Det blir borta till på söndag så då blir stallet helt tomt. Jag ska försöka få "tummen ur" och kolla över beteshagarna under helgen. Det börjar bli lite gräs nu, så de kan få äta några timmar varje dag innan det riktiga betessläppet. Ska även försöka få fram högtryckstvätten och tvätta täcken och paddar som är hur skitiga som helst efter vintern.
Nu ska jag snart kolla på TV, det är ju både Talang och Så ska det låta. Har faktiskt laddat upp med en stor fet godispåse. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar