VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

söndag 17 maj 2009

Ganska bra dag..

Idag har jag varit och kollat på en ev. foderhäst. Ett varmblodssto på 14 år. När vi (jag, Suzanne och Ronja) klev ur bilen tänkte jag "usch va stor hon ser ut". Blev positivt överraskad när jag kom nära. Hon var inte alls stor, max 150 cm och av den lite grövre modellen. Hon verkade jättetrevlig. Ska åka dit till helgen och kolla igen. Då blir det provridning också. Det är praktiskt när hon finns så nära. Hon står i Lesjöfors som ligger ca 2 mil hemifrån. Känns lite roligt med hästeriet igen. Bara att hoppas hon är snäll att rida också.
Innan vi åkte red Suzanne båda sina hästar. De gick riktigt bra idag. När hon ridit klar fick de gå ut och beta en stund (vill vänja lite försiktigt). Hon skulle varit på kurs idag men Hinni (instruktören) fick förhinder. Blir ingen Nora-tävling heller för då ska Suzanne på begravning. Jättetråkigt. Kan ni tänka er att begraving inte var nog för att få anmälningsavgiften tillbaka. Helt jävla sjukt tycker jag. Det enda som gällde var veterinärintyg. Det är ju inget djur som ska begravas heller.
Nu ska jag fortsätta med min nötstek. Ska bli riktigt gott med mat. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar