VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 5 maj 2009

Hästsnack

Igår var Suzanne och jag till Torsby och hämtade mat till Gardurgubben. Gunilla bor jättefint. Lite avis på hennes rundcorall faktiskt.
Väl tillbaka på farmen började vi lastträna Gardur. Först lite jobb i paddocken. Longering och lite NH-övningar. Vi hade gjort upp innan Suzanne och jag att börja om från början. Vi hade som dagens mål att han skulle gå upp med framhovarna på rampen UTAN någon press alls. Det gick superbra. När han gjort det 3 gånger utan någon som helst tendens till att fly, snarare tvärs om slutade vi dagens övning. Han var riktigt nyfiken och ville själv gå in. Vi var noga med att backa honom innan han kom på tanken. Nu blir det lite mera krav varje dag ett tag framöver. Detta sätt känns helt rätt. Inge bråk eller dragkamp. Vi kände oss nöjda både Suzanne, jag och framförallt Gardurgubben.
Nelly verkar inte ha riktigt lika om nu. Blev säkert för mycket med transportåkandet och veterinärundersökning. Känns bra att hon kan få ha lite mindre ont den sista tiden i alla fall.
Nu väntar jag på ett sms från Suzanne. Ska lastträna lite idag också. Håll tummarna för att vi är på rätt väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar