VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 5 maj 2009

Lastträning med Gardur

Ja i dag var det dax för lastning av Gardurgubben igen. Först jobb i paddocken. Massor av NH-övningar. Han tar det hur superbra som helst. Så var det då transporten som gällde. Han gick fram och upp på rampen direkt. Suzanne backade då ner honom utan problem. Jag fick besök av grannen som skulle hämta stängselstolpar så jag var tvungen att gå och hjälpa henne. Under tiden vi höll på med stolparna fortsatte Suzanne och helt plötsligt så gick han in. JIPPI!!! Allt utan bråk och tryck från något håll. Han valde själv. Det känns så jävla skönt!! Blir nästan "hög". I morgon ska vi testa att lasta både Freyr och Gardur samtidigt. Bara att hålla tummarna att det funkar lika bra. Suzanne ska ju till Kil på tävling nu på lördag med båda jusselinerna så det måste bara fungera. Jag kan tyvärr inte bli med, men jag håller alla tummar och tår.
Nelly var lite mindre halt idag. Hon har väl fått vila sedan ATG-besöket. Det var nog jobbigt för henne med lastningen, springandet och böjproven. Har inte fått något intyg från veterinären ännu. Hoppas det kommer i morgon. Det är bättre att det hemska inte ska behöva ta för länge både för Nellys och min skull.
Nu ska jag spela lite på Zylom sen blir det Andra Avenyn. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar