VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

söndag 24 maj 2009

Kolla på kuse!

Idag har vi kollat över sommarhagarna. Vi ska utöka en av hagarna. Upptäckte att det finns en jättefin glänta innanför den hagen som finns nu. Tack Andreas för att du röjt undan en massa sly (värmer gott i spisen gör det också) så att vi upptäckte gläntan. Vad som var mindre trevligt var att mitt på gläntan låg ett litet dött rådjurskid. Nästan lite "Bambi känsla". Det som nu ska göras är att få bort gammalt fårnät och sen slå ner stolpar och dra tråd. Kommer att bli en jättemysig hage med en liten bäck som rinner igenom.
Isisarna fick vila idag och bara komma ut på grönt och smaska några timmar. Det hade de inget emot. Gardur gjorde flera glädjeskutt. Freyr tyckte nog att han var riktigt knäpp, när det finns massor av godis att äta. Dumma tonåring att springa runt så där när du kan ÄTA!
Jag och morsan var till mormor och morfars grav idag. Mormor har sin fördelsedag idag så hon fick en bukett rosor. Morsan frågade om jag inte skulle gå till pappas grav men det ville jag inte. Besökte jag inte honom eller han mig när han levde så känns det inte så angelägt nu heller. Låter hårt kanske men det är så komplicerat så det tänker jag inte gå in på nu.
I morgon åker jag, Suzanne och Ronja till Falun och kollar på häst. Det är ett varmblodssto på 9 år. Verkar riktigt bra enl. bilder och vad de säger. Ska bli jättespännande. Nu får ni hålla allt tummar som finns att det är lika bra som det låter. Rapport kommer! Nu ska jag natta Freyr och Gardur. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar