VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

fredag 8 maj 2009

Tidig morgon i stallet

Idag är det den stora dagen D för Suzanne och Isisarna. Tävling på Hannäsbanan. Klockan 05:00 var vi i stallet (gäsp) och packade bilen. Var lite orolig hur lastningen skulle gå idag. Det hade vi inte behövt vara. Båda hästarna i kärran på 5 minuter. Så jävla skönt! Nu är det bara att hoppas det går bra på tävlingen. Lycka till Suzanne, Gardur och Freyr. Jag håller alla tummar och tår.
Jag kunde inte följa med idag. Ska på barndop klockan 13:00 i Gustav Adolfs kyrka. Madeleine och Mikaels dotter Julie ska döpas.
Var på L-Store igår och köpte en ny skjorta och en jacka. Tråkigt att affären ska upphöra. De har ju så mycket fina kläder även för oss småfolk. Jag fick både jacka och blus för halva priset. Gav 498:- för allt. Det kallar jag fynd!
Efter dopet bär det av till Storfors och UKM-festivalen. Ronja gick vidare i Hagforsuttagningen.
Nu får vi hålla tummarna i länsuttagningen. Hon är riktigt duktig att fotografera. Lyckas fånga känslan i bilderna. Har ni vägarna förbi Storfors så åk in och kolla. Det är masor av olika kulturyttringar som visas upp av ungdomar. De är musik, konst m.m.
Det är mycket på gång denna helg. HbWr har clinc för Mia Ekström både lördag och söndag. Ska försöka hinna med en sväng dit också under helgen har jag tänkt. Tråkigt att jag inte kan vara med och rida, men får hoppas att jag kan hitta en lämplig foderhäst till nästa clinic.
Jag återkommer med resultat! Ha det gött!

1 kommentar:

  1. Hej igen! Jag skrev en lång kommentar i ett tidigare inlägg, men det försvann. Jag tror det beror på att jag inte var inloggad då. Hur som helst skrev jag att jag känner till Gumhöjden. Jag har tagit del av släktforskning som gjorts i "Gustava". Det gällde min morfars mamma och bakåt i tiden. Då finns Gumhöjden med. Är du inflyttad eller är du född där? Vi kanske är släkt?!

    SvaraRadera