VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 30 april 2009

Valborgsmässoafton

Idag har jag varit i farten hela dagen. Uppe med tuppen och släppte ut hästarna. Nelly gick på tre ben ut i hagen. det är så hemskt att se. I morgon får hon byta hage med Freyr. Den är lättare att gå in och ut ur.
När klockan var halv 11 kom Vanja med "lellole" för jag skulle vara barnvakt några timmar. Hon var på personalmöte. Hon var hemma tillbaka vid halv 3 tiden. Då var det dax att sätta sig i bilen och köra till Karlstad. Ronjas kompis Tua kom med bussen från Göteborg. Innan vi hämtade henne var jag fram vid ATG och hämtade Nellys träns som jag glömde där i måndags. Vi fick vänta lite extra i Karlstad för Andreas (min son) den token hade cyklat från Gumhöjden till Karlstad. en tripp på 11,5 mil. Han åkte med oss hem tillbaka.
Var hemma tillbaka när klockan var lite över 7. Var hem och bytte till stallkläder och åkte till stallet och mockade. Hästarna fick komma in och äta kraftfoder. Maria hade plockat lite grönt gräs till dem och till Lipton (stallkaninen). Det var mycket uppskattat.
Väl hemma igen fixade jag en sallad och god dressing som vi åt till grillat kött, strips och potatissallad. MUMS!!
Vid 9-tiden kom hovisen och slog på Gardurs tappsko. Nu är han fit for fight igen. Skönt.
Nu börjar klockan bli natta och jag ska försöka dra ner gardinerna för de två bruna..
Sov sött.. I morgon är en ny dag. GÄSP ZZzzzz

2 kommentarer:

  1. Hej! Så jättekul att du gillar min blogg och att du skrivit en kommentar där. Jag antar att du bor en bit ifrån Hagfors. Var? Jag känner till trakterna därikring en del. Min mamma var född i By, nära Höje. Jag har en kusin som bor kvar där. Hennes man höll på med travhästar. Själv är jag inte intresserad av hästar, men kommer gärna in och hälsar på i din blogg.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jag bor mellan Hagfors och Filipstad närmare bestämt Gumhöjden. Höje ligger åt andra hållet men jag känner flera som bor där omking. Ska försöka få med lita av mina andra intressen i bloggen men just nu har det varit mycke häst.
    Du kommer med all säkerhet att se mig på din blogg fler gånger. Ha det bra!

    SvaraRadera