VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

lördag 30 maj 2009

Klantig gubbe jag har....

Idag skulle det bli en riktig hästdag var det tänkt. Camilla Bakke är och har clinic denna helg. Jag var uppe med tuppen och reste till Uddeholm redan klockan kvart i nio. Första passet hade precis börjat när jag kom fram. Jag satte mig till rätta med en kopp kaffe och skulle nu insupa massor av nyttigheter. Tänkte precis ta en macka när mobilen ringer. Det var min älskade gubbe som ringde och sa att jag var tvungen att hämta honom och köra till akuten i Torsby. Han hade varit i garaget och mekat med sin packmoppe. Skulle skära av ett motorfäste när han fick ett kast på vinkelslipen och gjorde ett jack i armleden.
Väl framme i Torsby så fick vi komma in direkt. Det var ett riktigt fult sår. Som tur var så var alla senor oskadda. Läkaren konsulterade handkirurgin i Örebro för ev. nervskador men det verkar som även det har gått bra. Efter att de skurit ren sårkanterna från metallspån så syddes såret igen med 6 stygn. Han hade riktig tur min älskling. Kunde ha gått riktigt illa.
Nu är vi i full färd med att förbereda maten inför kvällens grillparty. Har gjort potatissallad med färskpotatis, rödlök, vitlök, dill, persilja, peppar och gräddfil. Har provsmakat och det blev prefekt! Har även gjort en vanlig grönsallad med sallad, gurka, tomater och purjolök. En dressing som vi kallar "gojja" med keso, cream fraich, vitlök, svartpeppar och salladskrydda. Det är jättegott både till sallad och till grillat kött. På gillen lägger vi en marinerad fläskfile. Mmmm va gott det ska bli.
Nu får ni ha en fortsatt trevlig pingsthelg. Nu ska jag börja duka innan gästerna kommer! Tjingeling på er alla bloggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar