VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

måndag 25 maj 2009

Dalahäst igen...


Idag har det hänt grejer. Suzanne kom till stallet vid 10-tiden. Red både Freyr och Gardur. Hon fick några riktiga Aha-upplevelser. De gick riktigt bra båda isisarna. När hon ridit släppte vi dem på gröngräs. Det hade de inget emot ska ni tro. Näsan i marken direkt.
Under tiden hon red så packade jag in min sadel och hjälm i bilen. Vi hämtade upp Ronja och fixade kaffetermos sen bar det av mot Falun. Resan gick förvånandsvärt fort dit. Inga större problem att hitta rätt, missade en avtagsväg men kom på det ganska direkt. Väl framme på gården blev i alla fall jag lite fundersam, men det kändes lite hemtamt på samma gång. Massor av "skrot" överallt hihi. Sabina hämtade Chanell och en häst till i hagen lite längre bort på samma väg. Hon red den andra i bara grimman och hade Chanell som handhäst. Såg ju lovande ut. Hon hade lite svårt att stå stilla när vi sadlade henne, men inget som var besvärligt. Sabina red henne lite först. Det såg inte så roligt ut. Chanell såg spänd ut och gick med huvudet jättehögt. Då tänkte jag faktiskt att detta är inget för mig, men jag måste ju ändå testa när vi åkt så långt. Det var en himla tur att jag gjorde det. Det kändes riktigt bra. Visst, det finns en hel del att jobba med men det kändes riktigt roligt och som en lågom svår utmaning. Jag bestämde mig nog redan innan vi åkte hem, men ville ändå tänka över det ett tag innan jag bestämde mig. Ringde Elisabeth för ca 1 timme sedan och sa att jag vill gärna testa Chanell. Skulle höras av mer i morgon för vidare planering. Känns riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar