VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 26 maj 2009

Grattis gubben min..

I morse var jag sen till stallet. Fastnade i en bok som var så spännande. Kom inte loss förän klockan var 9. Det var ovanligt sent för att vara mig, men det gjorde inte så mycket. Suzanne var redan där. Hon var där redan klockan 7 för hovisen kom och skodde isisarna. Hon hade messat mig på kvällen men det såg jag inte. Han är riktigt duktig att sko vår nya hovslagare. Det tar lite tid men han är mycket noggrann och tar hästarna jättebra. Skönt att ha en och samma hovslagare. När båda kusarna var skodda red Suzanne Freyr. Jag försökte mig på att filma med mobilen.. ojoj va svårt det kan va. Gardur fick sig en genomkörare i linan. Han gick riktigt fint måste jag säga. Han har en riktigt fin trav.
På eftermiddagen reste jag och Ronja till Hagfors. Vi köpte födelsedagspresent till min älskade gubbe. En stor båt som heter Västan. Kommer att bli jättesnygg på vår "kusten" inspirerade altan. En bukett röda rosor och vita liljor fick han också. Vanja och Ole kom upp i kvällningen med en present. Han fick en jättefin sopborste och en superbra golvmopp. Känns toppen för mig, jag kan ju inte använda hans grejer så nu är jag helt befriad från städning. Är allt gött med goa grannar :-)
I morgon blir det veckohandlingen för egen del samt åt svärmor. Torsdag ska jag till Torsby på coloskopi. Det ser jag inte fram emot direkt. Andreas är snäll och följer med sin mamma. Jag kommer att bli sövd så jag vore nog inte så kul att möta efter vägen när jag ska hem
Som det verkar så kommer nya kusen under helgen. Förhoppningsvis nyskodd. Avmaskningen redan klar. Det ska bli så spännande och roligt.
Nu ska jag ta min sedvanliga tallrik med Kellogs Red Berries innan det blir sängen. Natti natti på er alla bloggare. Dröm sött!

1 kommentar: