VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

måndag 18 maj 2009

Blev inte så bra...

Gårdagen blev inte så bra som jag trodde. När jag skulle ösa steken i ugnen la jag tummen mot grillgallret.. Det var jävligt varmt ska jag säga. Gick ganska bra ändå, en liten blåsa bara. Men ont gjorde det. Maten blev väl okej men steken var lite seg.. Fy fasen, ingen ide att försöka lyxa till det.
Nästa fadäs hände när jag skulle lägga ut en tröja på altanen. Jag la tröjan i kassen med Kevins kläder och vände mig snabbt om för att gå in tillbaka. Då stod det en jävel där och smockade till mig rakt över vänster öga. Det var vår dörrklocka i gjutjärn som sitter på väggen precis vid ytterdörren som var jäveln. Fick världens bula och och en bankande huvudvärk. Ronja och Kevin fick sig sitt livs goda skratt. Idag är bulan borta men jag är lite blå över ögat.
Idag känns som den längsta dagen i mannaminne. Regn, regn och åter regn. Bläää....
Ska snart börja med maten. Får bli fisk idag. Jag gillar fisk, men det är inte så populärt hos övriga familjen. Blir fisk med tomat, citronpeppar, massor av dill med gräddig sås. Jättesmarrigt!
Lite häst måste det bli i inlägget. Suzanne har precis åkt hem. Blev inge ridning eller så idag, men massa hästsnack blev det förstås. Kanske åker till Ulricehamn och kollar på en ponny till helgen. Ett ridponnysto som egentligen är till salu, men som jag kanske får ha på foder för ev. senare köp. Hon är fux med bläs. Fem år gammal och ca 145 cm hög. Alldeles lagom för lilla mig.
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar