VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 28 maj 2009

Coloskopi....

Ja då var det gjort då, coloskopin. Det var inte det roligaste jag varit med om precis. Började redan igår vid lunch med att dricka nåt vidrigt äkligt laxeringsmedel. Fick from. nu enbart dricka klar dryck (vatten alltså) I morse vad det dax för nästa äkliga drink. Nu fick jag inte dricka något alls from. klockan 8:00. Jag kan garantera att min mage var kliniskt ren. Skulle vara i Torsby 10 i 2, men kom inte in förän halv 3. Fick svida om till en underbart vacker vit skjorta och långa vita strumpor. Jättesexigt! Nu sattes det nål och ekg-lappar på bröstet samt syrgasgrej i snoken. Fick smärtstillande och nåt annat som gjorde att jag somnade. Har inte hört förut att någon surfar på nätet när de gör coloskopi men det gjoerde jag hihi (drömde naturligtvis) När allt var klart och jag fick gå upp så var det himmelskt gott med nyponsoppa, kaffe och 2 mackor. Fanns inget konstigt i min tjocktarm. Alldeles normalt allting. Det kändes skönt att veta men samtidigt undrar jag vad det då är som spökar i min mage...
Nu ska jag bege mig till stallet och natta kusarna. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar