VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 12 maj 2009

Bla bla bla...

Idag tänkte jag och Suzanne ta av skorna på Nelly. Det fick stanna vid en tanke. När jag ställt henne på stallgången och lyfte hennes sämsta bakben drog hon upp det nästan under magen och började nästan skaka av smärta. Det är så hemskt att se henne ha så ont. Hoppas att hon snart får resa till Trapalanda. Väntar på att de ska ringa från trotjänatavlivningen. Det känns så hemskt att säga men nu vill jag bara att de ringer. Det är inte trevligt men för Nelly är det bästa. Hon har ju så ont att hon inte äter som hon borde och är allmänt ur gängorna.
Maggan har varit på min nedlagda loppis och gått mannekäng idag. Hon hittade massor av snygga kläder. KUL att kläderna kommer till användning. Ronja hittade sig en kavaj och jag hittade ett på grå "finbyxor".
Imorgon ska jag, Ronja och Maggan på fotbollsmatch. Kevin ska spela sin första match. Då ska vi heja på IKV så tallarna studsar vid Valhall. Återkommer med resultatet.
Nu ska jag kvällsrasta vovven sen blir det att dra ner skinnet för brunögonen. Det är en STOR dag i morgon. VI HÖRS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar