VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

måndag 1 juni 2009

Snart snart...

I går var jag och kollade på kurs för Camilla Bakke. Det var verligen kanonbra. Alla fick hjälp med sina hästar. Camilla satt även upp på alla hästarna och red dem. Det var mjuka fina hjälper som verkligen fungerade. Hennes filosofi köper jag rakt av. Hoppas jag har häst när hon kommer nästa gång. Då ska jag vara med bara ekonomin tillåter. Får börja spara redan nu. Jag tror att alla som var med var jättenöjda med clinicen.
Var till morsan med en morsdagsblomma. Tyckte den var så fin när jag köpte den men den såg nästan lite vissen ut när hon fick den. Hoppas att alla knopparna klarat sig så den blommar igen.
Hon ville bjuda på kaffe, men hon hade glömt sina varor i affären (bl.a. kaffet). Det fick bli sockerdricka och bulle istället. Var perfekt i värmen.
På onsdag reser jag och Suzanne till Borlänge och ATG-kliniken. Chanell ska veterinärbesiktas och går hon igenom den så tar jag med henne hem. Det är inte billigt att besikta kusen men det kan det vara värt. Det är bara att hålla tummarna. Ska bli kul att få häst igen.
Gubbens handled verkar läka fint. Han har faktiskt inte haft så ont som jag trodde det skulle bli. Jag såg ju hur de behandlade såret och det var inte snällt. Bara att hoppas att inga nerver är skadade så det är därför han inte har speciellt ont.
Nu ska jag ta in tvätten och vika den. SKITTRÅKIGT! men ingen annan är betrodd att göra det. Det värsta jag vet är när man öppnar ett skåp och allt ligger överst (en enda röra alltså)
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar