VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

onsdag 17 juni 2009

För bra däck....

Ja idag var Andreas med mig till bilprovningen med hästtransporten. Skulle göra ny registreringsbesiktning på den. Jag får bara dra 1230 kilo men min lilla Opel Astra och kärran väger 1300 kilo. Nå väl, när vi kom dit kom en av "gubbarna" ut och frågade vad jag gjort för teknisk förändring på transporten. Va då förändring?? Jag vill ju ha her lastvikten bara. Han kollade då bl.a på däcken som inte var samma som originaldäcken. int så konstigt med tanke på att kärran har några år på nacken. Bra då har jag ju gjort en förändring då sa jag. Vet ni vad han så då..- Dessa däck är för kraftiga. De tål för mycke vikt. Måste sätta på klenare däck. Hur sjukt kan det va??.. Nu är det till att jaga två däck som är godkända för max 600 kilo last. Fick ombesikting på lampor som inte funkade (troligtvis jordfel) samt svag bromsverkan. Blir att kalla på den lille elektikern samt att stäcka på bromsarna. Byta däck och sen tillbaka. Jävla skit.. Dyrt är det också!
Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sätta mig SOLEN och njuta. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar