VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

onsdag 24 juni 2009

Äntligen...

Nu har jag nog hittat en lämplig kuse. Jag, Suzanne och Ronja var till Västra Skymnäs i går och kollade på ett litet varmblodssto på 8 år. Jag provred inget, men vi bestämde att jag tar hem henne efter att vi kommit från Strömstad och testar. Om allt funkar så blir hon kvar annars är det bara att jag kör henne tillbaka. Hon verkade vara lugn, snäll och trevlig. Ska bli riktigt spännande och roligt.
Idag var vi ute på en ridtur jag och Suzanne. Jag red Freyr och Suzanne red Gardur barbacka. Det var jättehärligt. Han är så himla snäll och fin Freyr. Tölta är ju helt underbart. Skulle nog ha kunnat fortsätta ända till Filipstad tror jag. Det som är problemet för mig är att jag inte vet vart alla "knappar" sitter på en islänning. Mina ljumskar har fått sig en riktig omgång. I en islandssadel kan jag inte dra upp knäna och knipa. Bra för min sits men ojojoj vilken träningsverk det kommer att bli tror jag. Suzanne kommer nog att få sig ett gott skratt i morgon när vi ska göra ny hage. Får se om Ronja kan ta fyrhjulingen och köra stängselmaterial och kanske sin stela gamla mamma :-)
Nu ska jag resa till Hagfors och den sedvanliga onsdagshandlingen, Pust och stön va tråkigt...
Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer så det får bli tjingeling tills nästa gång. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar