VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 4 juni 2009

Examen...


Idag har det varit en helt underbar dag (bortsett vädret). Jag var uppe i ottan och försökte göra mig fin inför Andreas examen. Som ni förstår så tar det sin lilla tid att fixa till en gammal käring som mig. Hur som helst när klockan var 20 över nio kom Maria, Andreas och Marias föräldrar Lennart och Bibbi och hämtade upp mig för att resa till Filipstad. Vi startade med en rundvandring på Bergsskolan. Det var mycket intressant och trevligt. Vi han med en fika i skolans cafe innan det var dax för fotografering av studenterna. Klockan 12 bar det av till Filipstads Kyrka för utdelning av betyg, diplom, stipendier och Bergsskolans egendesignade ring. Det var riktigt häftigt. Alla studenter tågade in i kyrkan till musik av Metallica. Det hela avslutades med att alla studenter sjöng Bergsskolans egen sång.
Klockan fem var det dax att bege sig till Andreas loge och grillpartaj. De hade gjort så fint med blommor, ballonger och allt. Det var många som kom och deltog i firandet. Förutom mig Ahti och Ronja så kom Andreas pappa Thomas, hans fru Elisabeth och lillebror Robert. Andreas farmor Gunilla och hans farbror Björn med sällskap. Ahtis syster Maija-Liisa och hennes man Tommy. Saara (Joukos fru) och deras son Nicklas. Av grannarna så kom Ole, Kevin, Alexander och hyttörpern Jimmie. Andreas barndomsvän Kent var så klart på plats samt Marias vän Matilda. Lennart och Bibbi var så klart med också. Det kan hända att det dyker upp fler innan kvällen är slut, de kör ju öppet hus. Det har varit en riktigt trevlig och oförglömlig dar. Ni må tro att det är en mäkta stolt morsa som lägger sig i kväll.
Nu blir det TV-söffa en stund, sen sänga! Ska upp tidigt i möra: Ronja ska med tåget till Göteborg. Ha det gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar