VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

söndag 14 juni 2009

Westernallsvenskan..

Klockan 5 i morse ringde väckarklockan. Gissa om jag var trött... Men det var bara att slänga benen över slafkanten och masa sig ur sängvärmen. Strax efter 6 drog jag och Ronja mot Stora Skedvi utanför Borlänge. HbWr´s lag Spotless skulle ju rida första deltävlingen i westernallsvenskan. Klockan 8 började tävlingarna. Första klassen var en trail. En supersvår och tight bana. Efter den klassen ledde Spotless med en ynka poäng. Nästa klass var western riding. Där tog vi storslam både första och andraplatsen till oss. Nu var det dax för pleasure. Gissa vad... Storslam igen Jippi... Nu var det 2 klasser kvar. Reining och horsemanship. Efter alla klasserna så var det då dax för prisutdelning. Spotless tog en riktig skrällseger med 122 poäng. Tvåan hade 92 poäng och trean 83 poäng. Nu känns det som om en plats i stora finalen finns inom räckhåll. SUPERKUL!
Som enda grus i bägaren var väl vädret. Det spöregnade konstant hela dagen.
På hemvägen mellanlandade jag och Ronja på Kupolen i Borlänge. Det är nästan för stort och för mycke att kolla på. Jag inhandlade 1 diskställ, 1 badborste och 10 smörknivar på Lagerhaus. Ronja köpte sig ett par jättesnygga jeans på JC. Vi var väl hemma vid 18-tiden, trötta och blöta men jättenöjda med dagen. Nu ska jag slappa vid TV:n en stund innan det är dax för kvällsrutinerna: red berries och korsord ni vet :-) Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar