VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 9 juni 2009

Ingen häst nu heller..

I morse startade vi tidigt från stallet jag och Suzanne. Redan klockan 7:00 kopplade vi på transporten och begav oss glada i hågen mot Borlänge. Var framme prick klockan 9:00 men fick vänta en stund på kusen. Veterinären var jätteduktig. Kollade ögon, tänder,hjärta och lungor. När det var gjort började hon kolla igenom hennes ben. Nu var det dax för att kolla henne när hon rörde sig. Kan ni tänka er: HON VAR HALT PÅ HÖGER BAK!!! Redan vid skritt syntes hältan. Blev inte bättre vid trav, och då kan ni ju förstå hur böjprovet gick. Har jag flyt eller har jag flyt??? Nu ger jag snart upp. Var allt tur att jag krävde veterinärbesikning i alla fall.
Nu ska jag gå till grannkäringa och dricka kaffe och slicka såren. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar