VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 16 juni 2009

Ny kuse på gång..


Nu får ni alla bloggare hålla tummar och tår för att jag kanske fått tag på hästen för mig. Suzanne och jag drar till Gävle på söndag och kollar på en arabvallack. SHV Newton som han heter verkar vara supertrevlig. Det är en häst från SHV = Svenska Hästars Värn. För er som inte känner till föreningen så kan jag berätta att de tar hand om hästar som blivit vanvårdade på ett eller annat sätt och ger dem en möjlighet till ett bra liv. Kolla gärna deras hemsida: http://www.shv.org/

Igår gjorde vi ny hage till isisarna. Sätte upp en extra tråd så den blir lite mer rymningssäker. Gardur-gubben har ju kommit på att dt går att gå ut mellan trådarna. En riktig rackabajsare är vad han är.

I morgon ska jag besikta hästtransporten. Det blir en ny registreringsbesiktning. Han väger 80 kilo för mycket för min bil. Ska väga ner den till ett 1200-släp. Det är så typiskt. Förra bilen hade jag inte drag på, nu har jag drag men för lätt bil. Detta med släp och vikter är en aning rörigt tycker jag. Suzanne med sin XC 70 får heller inte dra transporten. Totalvikten för bil och släp blir för hög. Helt sjukt... Måste ju vara säkrare att ha en regäl dragbil än en liten fjutt som min Opel Astra. Men nu är förhoppningsvis detta problem ur världen när kärran blir nedvägd. Bara att hoppas att det inte strular till sig på målsnöret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar