VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 18 juni 2009

Hmm funderingar....

Ja nu var det midsommarafton 2009 då. Björkarna på verandan är redan på plats. Nu ska det plockas blommor och bindas kransar. Tror jag ska ta med min mamma ut på blomsterplockning.
Hoppas ni inte lagt undan alla vinterkläder. Jag brukar som regel säga att lagom till midsommar då åker långkallingarn av, men det blir nog att bryta den regeln i år. Det är ju tur att vi glasade in verandan för några år sedan. Nu behöver vi i alla fall inte ha paraply och flyväst på oss.
Har funderat lite på varför det inte var nån kö på systemet igår. Kanske är det så att svenska folket tycker det räcker med det våta som kommer ovanifrån men det tror jag inte riktigt på. Kan det vara så att all propaganda mot alkoholen har tagit sitt grepp om svenskarna? Tror inte riktigt på det heller faktiskt. Är det lågkonjunkturen som sätter käppar i hjulen för ett hederligt traditionellt svenskt midsommarfirande med sill, färskpotatis och en riktig fylla. Nja tror inte det. Men varför var det ingen kö på systemet då??? Jag har några teorier faktiskt:
1. Ökad hembränning
2. Ökad införsel från t.ex Tyskland.
Vad tror ni?? Kom med kommentarer.
Nej nu ska jagställa in mina öl i kylen. Corona med lime det är gott det.
Ta det lungt och tänk på hur ni vill må när ni vaknar i morgon!
TREVLIG MIDSOMMAR!

1 kommentar:

  1. Min teori ang alkoholen är att införseln från Tyskland ökat. Vi har i alla fall ett ganska så digert lager, hehe. För mej blir det cideer idag och kanske nån nubbe, det hör väl till. Men sillen den ratar jag. Min favorit är färskpotatis (å då ska de vara små) med gräddfil och gräslök. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera