VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 18 juni 2009

Regn regn och åter regn...

Nu är jag så jävla trött på regnandet. Vill ha SOL och VÄRME nu!!!!
Har varit i stora staden Hagfors och midsommarhandlat till mig och svärmor. Det är något av det tråkigaste jag vet. Jag tror alla skulle handla samtidigt som mig. Tätt överallt. Tog mig nästan inte fram till färskpotatisen. Nå väl, när ICA var avklarat så återstod systemet. Jag tänkte att här är det kö ända till älvstranden, men hör och häpna det var nästan ingen kö alls. Är det vädret som gör att folk inte vill ta sig ett kalas under midsommar eller kan det vara ekonomi. Hmm.. det blir något att klura på. Återkommer med mina funderingar i ämnet.
Ja nu var det bara hydro och cigaretter kvar sen HEM! Väl hemma var det bara att vända och åka tillbaka. Therese är hemma från Norge och kände sig krasslig så hon åkte ner till vårdcentralen. Där blev hon sämre och fixade inte att köra hem. Jag körde ner hennes pojkvän Jonny så att hennes bil kom med hem. Hon fick medicin för urinledarinflammation samt remiss till urologen.
När jag väl kom hem för andra gången hade jag ångan uppe så jag gick ut och planterade en liten blåbärsbuske, persilja och gräslök. Känner mig riktigt nöjd faktiskt. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sätta mig på verandan och njuta av vår "vackra svenska sommar"
Ta på flytvästen så att inte sillen drunknar i detta jävla regnande.
Trevlig Midsommar alla bloggarvänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar