VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

fredag 5 juni 2009

Äntligen...


På tisdag morron klockan 9 blir det veterinärbesiktning av Chanel. Nu är det bara att hoppas hon går igenom också. Nu vill jag ha en häst att rida. Längtar efter att jobba på banan och att komma ut i skogen. På bilden ser ni henne förra sommaren när hon gick med sitt föl. Visst är de fina.

I morgon ska Suzanne till Säffle på rally. Hon ska vara kartläsare åt Daniel. Jag håller tummarna att det går bra och önskar er lycka till. Kör så det ryker!

På söndag ska HbWr´s lag Spotless träna inför allsvenskan som startar nu i juni. Ska bli riktigt kul att följa laget på de tre deltävlingarna innan distriktsfinalen. Får hoppas att de går vidare till den stora finlen på SM senare i sommar/höst. Jag tror att det kommer att gå ganska bra för Spotless. Lagnamnet kommer sig av att alla i laget rider skäckfärgade hästar utom en som rider en skimmel. Ganska fyndigt namn. Vi har beställt T-skirts med vår logotyp samt lagnamnet som vi supportrar ska ha. Jag återkommer med rapporter från de olika deltävlingarna.

Nu är det dax för mina kvällsrutiner: 1 tallrik red berries och lite korsordslösande innan toalettbetyren och sänggående. Natti natti Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar