VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 11 juni 2009

Grått och trist...

I går var det handlingsdag. Reste hemifrån när klockan var 9. Ahti skulle ta bort stygnen. Jag tog mig en fika i cafeterian under tiden.
När han var klar åkte vi till trädgårdstjänst med röjsågen. Det som var felet var att det var fel sorts mutter att sätta fast klingan med. Skönt att det inte var något svindyrt fel.
Vi fortsatte till Pekås där jag veckohandlade till oss själva samt till svärmor. Ahti kilade i på Norab och fixade studentpresent till Sofie.
Sen var det apoteket för att hämta svärmors medicin. Till gärdet och lämnade ett par skor sedan Lidl och köpa "finska korven" till svärmor. Nu var allt klart så vi styrde kosan hemåt. Skönt!
Fick vara hemma en halvtimme innan det var dax för nästa resa till Storstan. Ronja skulle till läkaren. Jag snabbade på med ett besök på Risbergs Handelsträdgård och köpte blommor. Många Tagetes blev det. Jag älskar de blommorna.
Var hemma igen strax efter 4 och började då med maten. Det blev köttgryta och ris. Riktigt gott faktiskt. Under tiden som maten blev klar förbarmade jag mig över mina plantor. Blev riktigt nöjd med resultatet. Jag får lov att säga att jag kände mig riktigt nöjd med mig själv när dagen var till ända. Det var inga problem att somna när kvällen kom.
I dag är alla vädergudar på stridshumör tror jag. Regnat nästan konstant hela jävla dagen. Fy va trött ja blir. VAR ÄR SOMMAREN???
Klockan 12 i dag kom Andreas och hämtade mig. Vi åkte till Råda kyrka på begravning. Göte Smith som vi köpt våra hus av skulle begravas. Han var mycket speciell den mannen. Var en rolig bekanskap som tyvärr kunde ha fått vara lite längre, men han fick bli 89 år så det var väl hans tur så att säga. Begravningen var mycket fin. En helt underbar präst av den äldre stammen men med mycke humor och ett ungdomligt sätt. Han bjöd verkligen på sig själv. Han var 79 år prällen. Ingen dålig ålder.
I morgon blir det studentfest för Ronjas kusin Sofie. Ska bli kul. Hoppas bara att vädret blir bättre än idag. Inge kul om det ska spöregna vid utspringet och kortegen.
Nu ska jag kolla hästannonser. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar