VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 30 juli 2009

Rustad för vintern....

Jippi.. Inget fel på Freyr. Veterinären sa att det är sällan man ser en häst som är så fräsch i sina ben. Freyr fick även sitt högra öra kollat. Han har haft problem med det förut. Han hade ingen öroninflammation, men var irriterad på själva öronlappen. Han fick salva med lite cortison att smörja med i 10 dagar. Vi var riktigt uppåt när vi lämnade ATG-kliniken. Vi firade med att äta på McDonalds. Suzanne bjöd mig på en QP cheese meny. MUMS!
Idag fick vi hem 3 ton hö. Det var riktigt fint och luktade jättegott. Suzanne, hennes mamma Ulla-Britt, Ole, jag och min gubbe lastade in allt på ett litet kick. Sen smakade det jättegott med kaffe och kakor.
Som om det inte skulle vara nog så fick vi hem 8 säckar kraftforder. Nu är vi rustade för hösten och vintern. SKÖNT! Nästa projekt är vinterhagarna. Gruset ska köras ut under taket och staketet sättas upp tillbaka. Bäddarna i boxarna ska mockas ut och strös upp, men det är inte prio 1 just nu.
Nu ska jag fortsätta diskutera världfrågor men min gubbe och Ronja. Vem vet innan morgonen kanske vi har löst finanskrisen och alla andra världsfrågor? Hahaha... :-)
Tjingeling!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar