VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

söndag 12 juli 2009

Nu ger jag upp...

Nu har det regnat konstant i en vecka. Blir det aldrig nog! Jag kommer mig inte för med att göra något. Har URTRÅKIGT!! I går trotsade vi vädergudarna och bjöd ner grannarna på grillfest. Vi satt på altanen (inglasad) med infravärmare och en fotogenkamin igång. Det är väl för farao inte meningen, när det är i mitten av juli. Jag har till och med tagit fram långisarna tillbaka.
Hela nästa vecka ska jag var vid min f.d. arbetsplats och sälja loppisprylar. Skulle sitta fint att få in lite kosing till hö inför vintern. Vi får hoppas att vädret blir bättre annars går nog inte affärerna så bra.
Nu börjar ordningen lägga sig i hästhagen. Zombra och Freyr är riktiga bundisar. Gardur får hålla sig på sin kant och har börjat acceptera det.
Idag tror jag det får bli en riktigt god och mustig soppa till middag. Det värmer gott i ruskvädret. Massor med goda rotfrukter och härlig varm buljong. Riktig limpsmörgås med lagrad prästost till, det blir grejer det.
Nu ska jag kolla lite klipp på youtube.com Adjö adjö för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar