VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

onsdag 8 juli 2009

Zombra Eagle...

Nu har hon äntligen kommit min nya kuse. Hon är brunstig i max och det har inte isisarna något emot. Freyr låter inte Gardur komma nära henne. Han vaktar henne med både hovar och tänder. I natt har Freyr haft sönder sitt dyra täcke. Inte vet jag vad han gjort men som han far runt är det väl inte så konstigt. Suzanne har varit till stallet nu på morgonen. Vi tog in alla tre kusarna och kollade igenom dem så de inte hade några allvarliga skador. Det var ingen fara. När de ändå var inne så borstade och smorde vi hästarna för att de ska slippa undan mygg och knott lite i alla fall. Zombra verkar supermysig. Hur snäll som helst att fixa och greja med i boxen. Hon vill gnaga lite på boxväggarna så nu ska jag köpa hem cribox det brukar hjälpa. Ska ta lite bilder på underverket och lägga upp på bloggen.
Nu ska jag snart åka till Hagfors för de vanliga onsdagsbestyren och så ska jag besikta hästsläpet. Fick ombesiktning på lampor som inte funkade. Ska även göra en ny reg. besiktning. Måste väga ner den till 1200-släp för att få dra den med min bil. Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar