VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

söndag 5 juli 2009

Nu har det hänt grejer...


Nu är det ett tag sedan jag skrev. Har varit i Strömstad en vecka. Vilket kalasväder vi har haft. Det blev en hel del slappande i solen. Massor av böcker har jag läst, närmare bestämt 3 stycken. En dag tillbringade vi på Nordby köpcentra som är Sveriges största. Gjorde en hel del fynd faktiskt. Vi var naturligtvis inne i Strömstad och beundrade alla fina lyxbåtar. Det finns nog inte mycket som slår en vacker solnedgång vid havet. Min gubbe fick kontakt med en veterinär i Strömstad som rekommenderade ett foder till vår vovve. Hon har själv en boxer som har furunkulos och fått jättebra effekt med detta foder. Det är svindyrt, men hjälper det så är det värt varenda krona. Nu är det bara att hålla tummarna att Vigge funkar bra på det nya fodret. Vi var ett gäng mycket trötta, brunbrända och nöjda semesterfirade som kom hem i lördags kväll.
Idag söndag har vi haft tävling. Jag var i vanlig ordning speaker. Allt fungerade jättebra. Jag tror att alla var nöjda och belåtna efter dagen slut.Vi hade väl inte vädrets makter på vår sida riktigt, men dem råder man inte över tyvärr. Jag måste säga att jag är mycket imponerad av våra hemmaryttare och stolt att få äran att vara med i HbWr som har ett superlag i westernallsvenskan. De andra klubbarna får se upp för vårt lag: Spotless. De är riktigt taggade nu.
I morgon eller på tisdag får jag hem min nya kuse. Hon heter Zombra Eagle och är ett varmblod på 8 år. Nu hoppas jag att allting stämmer och att hon och jag ska funka bra tillsammans. Ska bli så jäkla roligt att få rida igen.
Nu ska jag faktiskt ta kvällen. Var uppe för 06:00 idag så nu ropar sängen verkligen på mig. Natti natti alla bloggare och sov gott! ZZZzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar