VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 23 juli 2009

Är så glad...

Idag har jag ridit Zombra. Hon är jätterolig att rida. Vi jobbade mycket på volt i skritt och trav. Nu börjar högervarvet fungera bättre, men det finns en del kvar att jobba med. Testade att gå över bommar. Var lite otäckt först, men när jag suttit av och lede henne över ett par gånger så gick hon över hur fint som helst även med mig på ryggen. Vi gick även in mellan bommarna och backade ut. Hon verkar vara lättlärd och tar en tillrättavisning utan att sura eller springa. Det är så JÄVLA skönt! Äntligen har jag en trevlig häst att jobba med. Jippi!
I morgon kommer det två gruslass till stallet. Vi ska fylla på under taket till vinterhagarna samt på stallplanen. Om ni inte vet vad ni ska göra så är ni välkomna att ralla grus och kratta :-)
På onsdag ska jag med Suzanne till ATG-kliniken med Freyr. Han är stel i bakdelen. Vill inte "ta för sig" riktigt. Får hoppas att det inte är något allvarligt utan bara nån sträckning eller nåt.
Nu ska jag ta mig lite fika med grannfrun! Tjingeling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar