VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 28 juli 2009

Glad och pirrig på samma gång....

Red Zombra idag igen. Hon är verkligen lättlärd. Har problem med högersidan. Hon vill bita sig fast på den sidan. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Hon flyttar sig undan för högerskänkel jättebra, men hon vill imte ge bettet på den sidan. Ska bli prefekt att rida clinic på söndag. Då hoppas jag få hjälp och tips med detta problem. Jag är väl lite knäpp men jag tycker det är kul att jobba med sådana problem. Sen är hästen så cool och tar tillrättavisningarna på rätt sätt. Känns jättehäftigt. Precis vad jag vill ha. Blir glad bara jag tänker på Zombra: Jippi!!
I morgon bitti klockan 7:15 reser jag, Suzanne och Ronja till ATG-kliniken med Freyr. Han rör sig inte bra med bakkäran. Han är inte halt, men verkar lite stel och vill inte ta för sig och sätta under sig riktigt. Är säkert inget allvarligt men det är bättre att kolla upp det i alla fall. Det känns lite pirrigt ska jag villigt erkänna. Det är väl säkert för att jag har Nelly i så färskt minne som det känns extra jobbigt. Men nu ska jag inte "måla fan" på väggen i förtid.
Nu väntar Ronja med en rykande kopp te och mackor. Tjingeling alla bloggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar