VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

söndag 2 augusti 2009

Jag är såååå lycklig...


Idag har jag varit till Pernilla Sjöström på clinic. Jag red bara ett pass och det var nog lagom både för mig och Zombra. Jag fick verkligen bra hjälp med hur jag ska få henne att gå på en volt. Camilla (tränaren) satt också upp på Zombra och red henne. Fast jag bara jobbade i skritt så blir man riktigt slutkörd. Nu är jag både, trött, mätt och jättelycklig. Vilken underbar häst jag har. Hon skötte sig så himla bra. Hon blev lite kär också. Hon fick stå granne med en stor och ståtlig skäckhingst vid namn Ceasar. Han var inte ointresserad han heller kan jag lova.
Igår var min mamma här på middag och ett inproviserat födelsedagskalas. Hon fyller år den 7/8 men vi överaskade henne med fest igår i stället. Det var populärt tror jag. Therese var hemma från Norge så det var extra kul. Hon kom på fredageftermiddag. Körde från Kongsvinger och hem UTAN bromsar. Det är inte roligt. Nu har min gode sambo fixat det. Fick byta två bromsrör som var trasiga så oljan rann rakt igenom. Nu är hon på väg tillbaka till Norge.
I morgon ska jag rida igen. Blir lite träning på banan och kanske en liten sväng i skogen. Vi får hoppas att solen har kommit för att stanna ett tag. Allt blir så mycket roligare när solen skiner.
Nu ska jag gå ut och sätta mig på altanen och fortsätta läsa min bok: Skam av Karin Alvtegen.
Ha det gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar