VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 16 juli 2009

Mycket lugnare nu....

När jag kom upp till stallet i går kväll var Gardur redan infångad. Min sons sambo Maria hade lockat med lite godsaker i en hink. Han var inte svårflirtad. Vi släppte alla tre i en annan hage där det växt upp bra med nytt gräs.
Idag har jag longerat Zombra med sadel. Inga problem alls. Hon är jättecool, nästan lite lat. Jag satt även upp i sadeln och det brydde hon sig inte heller om. I morgon ska jag rida henne i paddocken. Suzanne longerade sina båda kusar. Gardur skötte sig jättebra. Var lite pigg bara, men inte dum på något vis. Freyr verkade lite stel först, men det släppte när han jobbat lite. Han sliter nog ganska ont i hagen nu när han måste ha koll på Gardur. Det verkar äntligen som att Gardur har förstått att han måste ge ner. Idag låg både han och Freyr när vi kom till stallet. Det kändes riktigt bra faktiskt.
På loppisen går det lika trögt. Idag åkte jag hem tidigare. Det blir så drygt att bara sitta där i flera timmar och läsa. Får hoppas att det kommer mer folk under helgen. Marie (som äger stället) skulle passa även mina saker då. Jag åker till Lillerud både lördag och söndag för att kolla på westerntävlingar. Vårt lag Spotless rider distriktsfinal på söndag. Det vill jag som en sann medlem i Hagforsbygdens Westernryttare inte missa. Vi har siktet inställt på seger!
Tjingeling alla bloggare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar