VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

fredag 10 juli 2009

Regn regn och åter regn...

Vad är det för jävla väder vi har? Nu har det regnat konstant i två dygn. Det är så fruktansvärt TRÅKIGT! Jag vill ha SOLSKEN nu!
Har ju som ni redan vet Zombra på prov nu i två veckor innan jag bestämmer mig. Hittills verkar hon jättetrevlig, men jag vill gärna testa hur hon funkar i ridningen också, men vilken jävel vill ge sig ut på en ridtur i detta jävla dretväder. Inte jag i alla fall.
Ska snart resa till affären och handla lite föa. Har ingen lust egentligen men jag vill gärna ha mat. Vet inte vad jag ska laga bara. Kanske kyckling (det är ju fredag) och ris med currysås. Det var länge sedan.
Nästa vecka ska jag vara på loppis hela veckan. Måste försöka dra in lite kosing till hö bl.a. Har ni vägarna förbi Geijerholm och gustavagården så stanna till och gå på loppis och ta en fika. Är öppet mellan 12 - 18 varje dag.
Nästa helg tävlar vårt lag igen. Deltävling på lördag och distriktsfinal på söndag. Ska bli riktigt spännande att se hur det går för Spotless. Bara att hoppas det blir bättre väder då. Tur att det är på nära håll så man kan åka hem på kvällen. Det är ju inte mer än 10 mil till Lillerud.
På med flytvästarna om ni tänkt er ut! Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar