VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

onsdag 15 juli 2009

Loppis m.m....

Denna vecka är det loppis varje eftermiddag som gäller. Början på veckan har väl inte varit så lysande. Har knappt fått ihop bensinpengar. Tur att vädret är bra i alla fall. Det är ganska skönt att sitta ute och läsa. Håller på med en sannberättelse som heter: Jag dödade mitt barn. Den är riktigt bra. Lämnar en inte oberörd.
I går var hovisen i stallet och skodde isisarna. Det var ruskigt nära att mina glasögon gick åt fanders. Gardur fick nåt spel och kastade sig bakåt, rakt på Suzanne som i sin tur hamnade på mig. Glasögonen for i stallgolvet och Suzanne missade dem först sedan var det Gardur som missade dem med nån centimeter. Glasögonen klarade sig utan en skråma. Helt otroligt.
Jag hade ut Zombra på banan och longerade henne. Enligt ägaren skulle hon aldrig varit longerad förut, men det tror jag att hon varit. Hon skötte sig jättebra!
Nu ska jag ut och jaga häst. Gardur har gått ur hagen. Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar