VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

fredag 24 april 2009

Ännu en dag i stallet

Idag har min häst fått sommardojjor. Skönt att få det gjort. Nina är toppenbra hovis. Min kuse har så knepiga hovar så det är inte helt lätt att sko henne.

Suzanne red Gardur på banan idag. Jag var med och longerade Freyr med inspänningstyglar. De skötte sig exmplariskt båda två. Det är så kul att det lossnat för Gardurgubben. Nu vill han verkligen jobba och försöker hela tiden att göra rätt. Nu blir det att dra på stereon med världens rockmusik. Måste träna alla störmoment som går inför tävlingarna i sommar.

På måndag ska jag till ATG-kliniken i Karlstad med min häst. Det är som rena skräckfilmen som rusar i mitt huvud. Det är bara ett år sedan jag fick ta bort min älskade Zaj p.g.a hälta. Det var/är fruktansvärt hårt. Vill inte vara med om det igen. Får väl inte måla faan på väggen, men det är svårt att låta bli. Skönt att Suzanne är så snäll och följer med mig. Alla bloggare: Håll tummarna att det går bra på måndag. Ni kommer att få höra mer om detta var så säkra.
Ha det gött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar