VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 23 april 2009

Bla bla bla...

Sitter och väntar på Suzanne. Ska till stallet och kolla när hon rider Gardur-gubben. Han går riktigt, riktigt bra nu. Försöker verkilgen att göra rätt. Suzanne är jätteduktig. Lugn, konsekvent och ORÄDD. Nu är det bara att hoppas det blir tävling så de får visa vad de kan.

Idag blir det fläskpankaka till middag. Det är inte helt fel med massor av lingonsylt till. Är inte så poppis bland övriga i familjen men det får de stå ut med..

Nu får jag verkligen hoppas att hovisen kommer i morgon. Ska ju till ATG-kliniken på måndag och då vill jag att Nellys fötter är fixade. Igår hade hon haft latjo lajban i hagen. Måste ha rullat sig och råkat sparka sig själv på vä. framben. Blödde som bara den, men syntes nästan inget sår. När jag tog in kusarna i går kväll såg jag att hon hade som rivmärken i nyllet.. Vet inte vad hon gjort. Kanske hon och Freyr försökt sig på nån sorts dans eller så.. Hon är lite knäpp min märr.. Om Freyr råkar titta på henne blir hon jättesur, men får hon själv visa hela sitt bakparti då är han världens bästa.. Hon fattar inte att han är oduglig som påsättare.

Nej nu får det vara slut på dravlet. Återkommer med fler rapporter från farmen. Ha det gött alla bloggare och njut av solen!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tackar för de fina orden du skrev om Gardur-gubben om mej! Hoppas nu att det blir tävling och att hans sköter sej.
    Kram

    SvaraRadera