VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 21 april 2009

Dagen då jag inte skulle ha klivit ur sängen!

Ja.. Så blev det en sån där dag som man inte skulle ha klivit ur sängen. Började direkt när jag satte ner fötterna på golvet i morse. Det var så kallt att jag trodde blodet skulle frysa till is i tårna. Tror ni inte att pannan stannat. Gubben fixade igång den innan han drog på jobb. Jag väntade och väntade på vämen, men den uteblev. Efter 3 timmar med fortfarande bara 18 grader i huset ringde jag gubben och gnällde. Vet ni vad han gjort: Jo skruvit ner alla element och det sa han inte till mig. GRRrr va jag blev förbannad. Bara det blev gjort kom äntligen värmen. SKÖNT!
På eftermidan var jag i stallet. Började röja ur hästtransporten. Plockade ut en diskmaskin utan några missöden, men sen kom bedrövelsen. Hade en spis som också skulle ut ur kärran. Ut kom den utan större bekymmer, men tror ni inte att den tippade av säckkärran och landade med ungsluckan nedåt. Den gick i tusen bitar. JÄVLA SKIT!!!
Efter att ha mockat och gjort klart i stallet begav jag mig hemåt för att laga mat. Det gick lysande! När jag ätit var klockan nästan halv sju. Var bara att skynda sig in till Hagfors för att ta ut pengar till hovslagaren i morgon. Väl i Hagfors och inne på ICA ringer hovisen ÅTERBUD.. Ändrade dag till på fredag.. Jag som har veterinärtid den 27:de. Inte helt bra att kusen är nyskodd, men men vad gör man??
Nu fattas det bara att jag trillar av datastolen eller ännu värre att datorn kraschar. Då går jag i ide på riktigt.
För er som tittar på andra avenyn så säger jag bara: "Glöm dagens bekymmer, i morgon kommer nya" Tack o hej leverpastej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar