VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

lördag 29 augusti 2009

Ska det aldrig sluta....

Nu var det tag sedan jag skrev. Det känns fortfarande tomt efter Vigge, men det börjar lägga sig det värsta. Kommer över mig ibland. Speciellt när jag kommer utifrån och han inte möter vid dörren.
Idag har jag och gubben varit på auktion. Jag ville inte åka först, men jag handlade nog mest av oss. Grannen var med och hon ropade in en TV och en jättefin lampa. Jag ropade bl.a. in två peidistaler i vitt porslin, en tidningskor, en Pukebergsvas och en massa annat smått och gott. Gubben ropade in en cykel, en verktygslåda och en 50-tals taklampa.
Måste slänga med ett recept också: Pastalåda
Koka 3-4 dl pasta
Tag en påse ost och broccolisoppa. Tillaga den som på beskrivningen men ta bara 5 dl vatten och byt ut mjölken mot 2 dl cream fraise. Knaperstek 1 pkt bacon. Ta en ungsfast form och lägg i den kokta pastan blandat med baconet. Häll över soppan och strö över riven ost. In med formen i ungen (200 grader) i 15-20 min tills osten fått färg. Jättegott med en grönsallad till.
Vill man ha ett vegetariskt alternativ så slopa bacon.
Nu till en mycket tråkig händelse. I går fick jag veta att en mycket god vän (lite mer än en vän) tagit sitt liv. Det känns så jävla svårt. Tänker på allt roligt vi hade och undrar varför vi inte fortsatte att umgås. Jag känner mig lessen, maktlös och arg. VARFÖR? R.I.P "Lisa" jag tror det finns flugor i himlen också.
Nu ska jag ta mig lite red berries och lösa korsord innan jag ska försöka sova lite. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar