VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 1 september 2009

Kusar på vift...

Idag har det hänt grejer. Jag reste in till Hagfors strax efter klockan 11 för att besöka min mamma. hade köpt ett bord till hennes balkong. Jag fixade så bordet kom på plats och satte mig sedan för att dricka kaffe. Min mobil ringde precis när jag slagit mig ner vid köksbordet. Det var min svåger Timo som undrade om jag motionerade hästarna på nåt nytt sätt. De hade kommit förbi hans hus i full fart. Det blev inget kaffe med morsan idag. Vi slängde oss i bilen jag och Ronja och gasade hemåt. Då fick opeln bekänna färg. När vi kom till stallet mötte vi Timo, Ahti och Maria i Timos Volvo. Vanja var ute med Alex i kärran och fick se hästarna hos grannen som har får. Där gick de i vägrenen och åt gräs. Det var bara att fånga in dem och traska hemåt. Ja det är ju tur att det går bra i sådana lägen. Tur att de inte tog stora landsvägen på sin framfart genom byn. De hade tagit gångvägen! Kan tänka mig att grannarna blev rädda och förvånande. Kommer två hästar skenande mitt i vägen. Ibland har man änglavakt. Vad som skrämt dem på flykten är en gåta. De är inte speciellt lättskrämda. När jag nattade dem kollade jag igenom båda hästarna och det fanns inga skador ellr något konstigt. Man ska ha tur ibland.
Hela ena sidan på hagen var helt nersprungen så de måste ha blivit rädda för något. Kunde inte se något ovanligt men nu gick ju allt bra så det får väl bli en gåta vad som hände.
Nu ska jag krypa ner under täcket. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar