VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

torsdag 13 augusti 2009

Nu är beslutet taget....

Jag nu har vi fått tid hos veterinären för avlivning av våran vovve. På onsdag ska vi vara i Filipstad. Det blir tunga dagar nu. Vi känner ändå att vi gör rätt. Han ska inte behöva lida för vår skull.
Idag åkte Gardur hem till Torsby tillbaka. Det känns tomt och lite vemodigt faktiskt, fast han varit en riktig buse ibland. Han gick raka vägen in i transporten. Det kändes skönt och som ett litet kvitto på att det jobb Suzanne lagt ner på honom är befäst. En stor eloge till henne. Hon har gjort ett riktigt bra jobb med Gardur-gubben. Får hoppas att Gunilla håller i detta nu när han kommer hem.
I morgon ska jag hänga med Suzanne när hon ska rida kurs för Ulrika Fröding. Har aldrig sett hur hon jobbar så det ska bli riktigt spännande. Freyr får en riktig genomkörare i morgon. Två pass ska de vara med. Verkar det bra så ska jag nog bli med framöver. Om inte annat till våren, när vi blivit lite mer varma i kläderna jag och Zombra.
På måndag ska gubben till ortopeden i Torsby. Hans handled, den han försökte kapa med vinkelslipen vill inte bli bra. Får hoppas att det inte är något allvarligt, utan bara det att sådana skador tar tid. Det var ett regält jack han gjorde.
På tisdag börjar Ronja skolan. Ska bli spännande och se vad hon väljer att läsa. Hon har ju möjligheten att välja lite själv när hon går på IV. Hon har pratat på web-design. Det tror jag kan passa henne.
Nu är det dax för den obligatoriska tallriken Red Berries och korsord. Sen blir det sängen och lite TV-tittande innan skinnet rasar ner över de två bruna. Natt natti alla nattugglor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar