VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

lördag 8 augusti 2009

Våran vovve Vigge...

Nu har jag varit till Ulvsby Smådjursklinik med vovven. Som jag trodde så var det någor vajsing med hans öron. Ingen öroninflammatino dock utan en svampinfektion. Han fick två olika droppar att behandla med. Han har även furunkulos i tassarna, men det visste vi redan. Nu ska han ha tassbad med klorhexidinschampo 1 ggr/dag. Han har även problem med förslitningar i övergången mellan länd och korsryggen. Han ska ha smärtstillande för detta också. Bara en massa medikamenter. Som om detta inte skulle räcka så upptäckte Hanne (veterinären) två tumörer. En i tandköttsranden samt en i ena testikeln. Tumören i testikeln är en hormonproducerande tumör (östrogen) Med allt detta lidande och hans ålder så har vi bestämt oss för att Vigge ska få somna in för evigt. Det är inget lätt beslut att ta men vi får ju inte vara egoister. Han har haft ett bra liv och gett oss massor av glädje. Snällare, goare och mer okomplicerad hund får man leta efter. Det kommer att bli tomt efter honom. Hon kommer alltid att finnas i våra hjärtan.
Nu ska jag ta mig en kopp te och lösa lite korsord innan jag stänger korpgluggarna för idag. Ett kapitel i bocken avNora Roberts och en cigg blir det också. Natti natti alla bloggvänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar