VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

måndag 17 augusti 2009

God mat i massor...

Ja nu har jag gett de inre magmusklerna riktigt med motion. Gallan har nog också gått på högvarv. Igår var det Rotmos och Fläsklägg på menyn och idag var det Kålsoppa. Riktigt fet och hårdsmält mat i två dagar. Dä ä gött dä!
Idag var jag ju med gubben till doktorn för hans handled. Det är fortfarande för tidigt och säga om de besvär han har kommer att vara bestående. Måste gå minst 6 månader. Han ska tillbaka i december. Vi får hoppas att det blir bra tills dess.
Igår skottade jag ut bädden i boxarna. Det är väl det som är nackdelen med att ha bädd till hästarna. Det blir så mycket när det ska ut. Men det är värt det besväret. Dels sparar det strö och sen blir det varmare och mjukare för hästarna. Sköter man bädden rätt så blir det ingen lukt alls och inte ser det skitigt ut heller. Men det måste skötas som sagt var. Jag brukar skala av lite då och då och sen kalka ordentligt innan jag fyller på nytt strö.
Ja nu är det snart onsdag och jag ska iväg med vovven. Det känns jobbigt att ha det framför sig. Usch va svårt det är. Ibland undrar jag varför man skaffar djur.
Nu ska jag glo lite på dumburken innan det är dax för mina sedvanliga kvällsbestyr. Red berries och korsord. Har ingen bok på gång nu. Måste leta fram nån bra deckare. Tjingling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar