VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

fredag 21 augusti 2009

Det är så tomt...

Ja nu har vi varit utan vovve sedan i onsdags. Det känns så fruktansvärt tomt. Det är ingen som möter en vid dörren när man kommer hem, ingen som står ivägen när man ska fram eller nån som kommer och vill bli kliad. Ja usch va tomt det är. Tänk att en hund kan ha så många olika ljud och läten för sig som man inte saknar föränn de är borta.
Veterinären som avlivade Vigge var superbra. Hon var så lugn och förklarade hela tiden vad som hände. Först fick han en lugnande spruta redan på utsidan när vi kom. När det blev våran tur gick vi in och Vigge valde att lägga sig i väntrummet. Veterinären sa då att om han valde att ligga där så fick det bli så. Hon stängd och låste praktiken så att vi fick vara ifred. Sen satte hon in en kanyl i Vigges framben och sprutade in en "överdos" i hans blodkärl. Helt odramatiskt och hon pratade och förklarade hela tiden. Vi fick ta den tid vi tyckte vi ville ha. Helt suveränt fint och värdigt. När vi kom hem hade Andreas redan förberett gravplatsen. Han hjälpe oss att lägga ner Vigge och även det kändes bra (så bra det går iaf) Senare på kvällen var vi upp till graven och satte upp ett järnkors som husse gjort. Therese hade köpt blommor som vi satte och Ronja hade med blommor från Mumis fina hortensia. Vi tände ett ljus. Det kändes så fint alltsammans. Han kommer alltid att finnas i våra hjärtan vår älskade byracka Vigge. R.I.P.
Det har inte blivit så mycket gjort med hästarna nu på en vecka, men igår longerade jag Zombra. Det har varit lite svårt att få henne att galoppera speciellt högergaloppen. Igår tog hon bägge galopperna riktigt bra. Hon är lättlärd den damen. Jag är så nöjd med henne. La på henne regntäcket när jag släppte ut henne tillbaka. Det är väl inge konstigt med det egentligen, men hon blir som om hon skulle vara stuphalt på båda bak när hon känner bensnörena. Hon är allt bra lustig. Tycker det är jätteäkligt. Haha va dumt det ser ut!
Idag ska jag, Göran och Kevin köra grus under taket till vinterhagarna. Måste få klart det nu så att vi kan sätta upp staketet tillbaka. I morgon ska vi gjuta igen hålor i stallgolvet. Egentligen skulle hela golvet behöva gjutas om men det får bli när jag vinner på lotto.
Nu ska jag ta mig frukost innan jag börjar ralla grus. HA DET GÖTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar