VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

fredag 7 augusti 2009

Egen tid...


Denna vecka har varit stressig. Jag har inte hunnit med mig själv och lite "lite egentid". Det ska det bli ändring på nu. För mig är det jätteviktigt att få lite tid som är min egen, även om det bara är en liten stund.

Vad har jag gjort då? Jag har hjälpt en granne att flytta, varit barnvakt, skjutsat gubben och dottern hit och dit, sen allt det vanliga med hushållsarbete. Ja puh jag blir trött bara jag tänker på det. Det som är värst för mig är när jag inte riktigt har koll på läget. Jag vill ha struktur i tillvaron. När min planering rubbas blir jag enormt stressad och frustrerad.

När det blir så här är stallet och hästarna den bästa medicinen. På måndag ska vi dra igång ridningen på allvar jag och Suzanne. Det ska bli riktigt kul.

Idag ska jag till Ulvsby Smådjursklinik med vår vovve Vigge. Han börjar bli gammal och sliten våran gubbe. Han har ju sedan flera år besvärats av furunkulos. Det är nog dax för en riktig antibiotikakur. Han har även problem med sina öron. Luktar jätteilla om dem. Ska bli skönt att få honom kollad riktigt ordentligt.

Nu ska jag ägna lite tid till mig själv och mitt yttre. Ska hoppa in i duschen. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar