VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

fredag 14 januari 2011

Nu jävlar är jag på G....

Igår var det vårdplanering med försäkringskassan, arbetsgivaren (Hagfors kommun) min kurator och mig förstås. Jag hur ju varit sjukskriven/sjukersättning ganska länge nu (över 6 år) men nu jäklar är jag på väg tillbaka. Ska testa att återgå till mitt ordinarie jobb som undersköterska med början på 50% så får vi se om det funkar. Jag hoppas verkligen det. Det är dax att komma ut i det sociala livet tillbaka nu. Håll alla tummar för att det lyckas denna gång.
Jag väntar fortfarande på tid hos läkaren för att kanske få en förklaring på varför jag går ner så i vikt, får feber stup i ett samt är så yr och illamående emellanåt. Måste vara nåt knas som inte sitter i huvet denna gång :-) Kan ju vara nån infektion som ligger och spökar eller nåt.
Min ADHD tycker jag att jag stundtals har under bra kontroll och nu kan jag till och med skratta när jag själv märkar att det börjar rusa i skallen. Det jobbigaste med just ADHD som jag upplever är känslan av att aldrig duga och göra nog bra. Att jag tar åt mig så jävla personligt av vissa kommentarer fast jag vet att det inte är elakt menat så gör det så jävla ont ändå. Detta visar jag kanske med att bli arg eller sur fast jag egentligen blir fruktansvärt lessen. Det måste jag jobba vidare med. Det är allt tur att jag har min kurator och att hon står ut med mig och alla mina nycker. Tack för att du finns Marina <3
Nu ska jag dra en repa på stora staden Hagfors. Ska handla till svärmor och kanske besöka min mamma. Ska pasa på att kolla på doppresent till Ellen när jag ändå är i staden. Finns ju ett så stort och välsorterat utbud (not)
Nu kommer jag till det svåra i bloggandet. Att avsluta.... Det får helt enkelt bli Tjingeling tills nästa gång-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar