VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

onsdag 19 januari 2011

Jävla hiss....

Nu har mitt mående varit som nån jävla höghushiss med spunk ett tag. Ibland går den upp en våning för att i nästa stund åka ner tre. Fy fan va jobbigt det är. Fast från att ha varit längst ner i källaren så får jag väl vara tacksam så länge hissen bara åker lite upp och ner runt mittenplanet, men jag skulle bra gärna vilja ha tag på en bra hissreparatör. Vet ni kära bloggare om någon så tar jag tacksamt emot tips!
Ibland blir jag ganska trött på min ADHD. Det värsta är detta att jag tar åt mig så jävla personligt av saker. Saker som är menade som skämt eller ord i all välmening men som jag tar som kritik eller rena påhopp. Det hänger väl ihop med att vi "bokstavsmänniskor" slår på oss själva så lätt. Lika svårt som det är att ta skämt och råd är det att ta beröm. Fast å andra sidan så älskar jag min ADHD ibland också. De dagarna som allt flyter på och jag får utlopp för min överenergi är det roligt att vara "bokstavsmänniska". Det kan bli lite galet men va fan det är kul också ASG!
Nu får det vara slutflummat för idag. Ska åka till staden snart och hämta doppresenten till min lilla Prinsessa. I morgon blir det ATG-kliniken på föredrag. Första träffen på vårens studiecirkel i HbWr,s regi. Ska bli jätteintressant.
På fredag är det dax för Tonys begravning. Det blir jobbigt men ändå skönt på nåt sätt. Jag tror att han äntligen fått den sinnesro han så länge letat efter.
På söndag bär det av till grannlandet i väst för barndop. Det blir roligt det. Gött att ha något kul att se fram emot.
Andreas är just nu i Spanien och kommer hem i morgon. Är allt lite avis på honom faktiskt. Ska bli intressant och höra hur han haft det.
Nu har jag inget mer att skriva om för tillfället men som ni ser har jag en hel del på gång denna vecka. Jag återkommer med bilder iaf från dopet. Ha det gött alla bloggare. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar