VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

tisdag 25 januari 2011

Dopet...

Nu har vackra Ellen Otelie Kaldal blivit döpt. Det var hela 5 barn som döptes samtidigt. Var lite annorlunda mot i Sverige måste jag säga. Lite drygt var det att lyssna på gudstjänsten på norska men annorlunda som sagt var :-) Maria gjorde en liten kupp när vi kom till kyrkan hihi.. Therese ville ju så gärna ha med psalmen Tryggare kan ingen vara... Maria haffade både prällen och kantorn när vi kom fram och kom överens med dem att hon skulle sjunga psalmen i samband med dopen. Hon gjorde det jättebra. Med tanke på att hon aldrig träffat kantorn som kompade eller inte sjungit upp sig så var det superbra gjort. Tusen tack Maria! Ett tack även till Suzanne och Izabella som lånade ut den fina dopklänningen.
Efter själva dopet i kyrkan bar det av mot kalaset. Vi fick jättegod sallad men bröd och dressing. Sen vart det kaffe och tårta. Tror det var 6 olika tårtor. Det var då ingen som gick hungrig från bordet det kan jag lova. De hade ordnat det jättefint och trevligt. Jag höll på att orsaka en riktig olycka men som tur var gick allt bra. Så här var det: Jag skulle hämta påtår till min mamma och när jag ställde ner koppen hos henne kände jag att det blev så varmt åt vänsterarmen. Gissa om jag blev förskräkt när jag såg att det BRANN i blusen. Jag mer eller mindre skrek: -Det brinner i mig! Som tur var blev det inga brännskador men tänk om jag lagt min brinnande arm i någons hår eller mot en gardin... Nu så här i efterhand kan jag skratta åt fadäsen men just då blev jag jätterädd.
Igår hade jag en dag då allt kändes som KAOS! Hade ingen koll på läget liksom. Blev bättre på eftermiddagen som tur var. Vi hade sista träffen i vår ADHD-grupp i går och det var nog där jag fick ventilera bort en massa frustrationer. Hoppas verkligen det blir en fortsättning på träffarna. Det har varit så roligt och framförallt lärorikt.
Nu måste jag sluta för annars kommer jag aldrig igång med dagens uppgifter. Tjingeling tills nästa gång. Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar