VÄLKOMMEN TILL PONDOROSA

När jag blivit varm i kläderna är min förhoppning att ni här ska kunna läsa om mina westernäventyr i de djupa värmlandsskogarna.
Ni ska också kunna ta del av vad som händer med mig och mina djur.
Ibland kanske det slinker in nåt recept på god mat.
Rapporter från resor, träningar och tävlingar kommer det också att bli.

söndag 3 januari 2010

Nytt år med nya möjliheter...

Ja då har vi gått in 2010-talet. Blir spännande att se vad det har att erbjuda. En stor händelse i år är ju att jag ska bli MORMOR. Får se om det blir giftemål också... Therese och Jonny förlovade sig på nyårsafton.
Förutom att bli mormor hoppas jag hitta ett arbete som jag klarar av utan att stressnivån blir för hög för mig.
På hästfronten är det lite lungt just nu. Mio verkar ha svarat bra på medicineringen. Sirpa har börjat sätta igång honom igen och det tycker han är jättekul. Jag hoppas verkligen att det funkar nu, så att han kommer till värmland. Han är en så jättetrevlig häst.
Freyr verkar trots allt ta ensamheten med ro. Han är som en riktig mammut just nu, bara betarna som fattas. Lurvig som ett riktigt troll. Det kalla vädret har gjort att vattnet frusit någonstans mellan huset och stallet. Det är inte roligt. Nu vill jag verkligen har vår och sommar.
Vi har faktiskt börjat kolla på semesterhus redan. Vet inte om det är vi som är kräsna, men det är svårt att hitta något som passar perfekt.
Nu blir det morronkaffe! Ha det gött och värm varandra i kylan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar